onsdag 12 december 2012

Sista föräldragruppsträffen

I morse var det dags för sista föräldragruppsträffen. Vår BVC sköterska vi ska ha sen när lillan är född kom dit och presenterade sig och lämnade lite kort info om hur det går till på BVC. En sak jag tyckte var bra var att de finns möjlighet att få hembesök första gången då det kan vara skönt att slippa ge sig ut i början så det ska jag nog satsa på. Sköterskan delade också ut barnets första hälsobok där alla vikter, längder och vaccinationer kommer att fyllas i.

Därefter pratade vi om amningsteknik, kejsarsnitt och vi fick se en film på ett planerat kejsarsnitt. Jag fick tårar i ögonen när jag såg bebisen komma ut. Om jag får tårar av att se ett barn komma till världen som jag inte har någon relation till hur ska jag då reagera när vårt barn kommer till världen? Sen pratade vi även om hur det är att bli tre. Nu är dessa träffar över och nästa gång jag träffar de andra mammorna så har vi alla fått barn!

Jag började må konstigt under träffen. Började kallsvettas och det kändes som att jag skulle svimma så jag var tvungen att gå ut en stund och ta ett glas vatten och sätta mig. Frågade BM i pausen varför det blev så. Hon sa då att det kan bero på att jag sitter i en ställning som gör att det trycker mot magen vilket i sin tur gör att det blir ett tryck på kroppspulsådern. Ändrar man då position så ska det gå över efter en stund. Var skönt på ett sätt att det hände när man var där och kunde fråga. Det var väldigt obehagligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar