torsdag 6 december 2012

Julbak

Efter föräldragruppen idag mötte jag upp min vän Stina på Ica. Vi köpte ingredienser till årets julbak. Vi har bakat mammas goda jullimpa som jag precis har ätit med en skiva julskinka på, åh vad jag älskar den limpan. Det blev väldigt goda trots att vi missade att ha i salt som det stod på receptet :). Sen bakade vi lussekatter som även de blev supergoda trots att vi missade ägg, haha! Jag skyller mitt dåliga minne på graviditeten just nu. Men vad Stina ska skylla på vet jag inte, hihi! Vi råkade även glömma en plåt med lussekatter i ugnen så de blev ganska mörka kan man säga. Som tur var så var det inte så många. Men ett gott skratt fick vi iallafall under bakningen. Vi avslutade med att koka ihop lite kola från ett nytt recept jag hittat på en annan blogg. Det var också väldigt gott!


Före gräddning






Efter bakning

Nu sitter jag i soffan helt slut i hela kroppen efter att ha stått upp i stort sett 4 timmar under bakningen. Blir skönt att lägga sig raklång i sängen sen och hoppas på att få känna lillan lite innan jag somnar. Har varit lite sparsamt med sparkar/rörelser sista dagarna. Dags att bli orolig igen? Hoppas inte!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar