tisdag 11 december 2012

Förberedelser

Har denna lediga dag knappt gått ut soffan. Har legat och läst om avslappning och smärtlindring. Dessa papper fick jag på föräldragruppen förra veckan. Finns många bra avslappningsövningar som jag tror man kan ha nytta av när förlossningen väl sätter igång. Ska säga att Christian också får läsa det eftersom mycket av övningarna handlar om att arbeta tillsammans som par.

Dagar när man är lediga får man alltid extra tid till att fundera över hur förlossningen kommer gå. När vet jag att det är dags osv är en av tankarna jag har ofta. Kan man någonsin förbereda sig? En av mina mardrömmar är att Christian ska vara på jobbet och värkarna sätter igång när jag är ensam. Det är inte så att han kan komma på stört och lämna spårvagnen med massa passagerare på. Jag hoppas innerligt att allt sätter igång när han är ledig.

1 kommentar:

  1. En tanke jag tycker är betryggande är att man ofta har värkar väldigt länge innan det är dags att åka in och då hinner han förmodligen hem flera gånger om :)

    SvaraRadera