tisdag 4 december 2012

Klädtankar

Håller just nu på att tvätta både våra och lillans kläder! Har börjat att packa ner lite smått i BB väskan. Tycker det är svårt att veta vad man ska ta med sig. Man vet ju inte hur vädret är i februari. Jag har hittills lagt ner både en tjock och en tunnare overall, en tunn och tjock mössa, några strumpor och en pyjamas. Ska lägga i någon body och heldress sen när det är tvättat och färdigt.

En till sak jag tycker är svårt är att veta hur mycket kläder man egentligen behöver ha till en liten nyfödd. Det beror ju helt på om hon kommer kräkas mycket eller inget alls. Vi har ju ingen tvättmaskin i lägenheten vilket innebär att vi får gå ner till tvättstugan och det är ju inte kul att springa där hela tiden.

Just nu har jag 2 pyjamasar, två fleecejackor, flera par strumpor, 5-6 omlottbodys, ett par sparkbyxor, en dress med byxa och tröja, en tröja med dragkedja, ett par jeans och ett par muddbyxor allt i strl 50-56. Jag har inga klänningar än och någon kanske man vill ha till en söt liten tjej? Kanske några fler byxor? Vad tror ni? Känns onödigt att köpa för mycket om det ändå inte används.

1 kommentar:

  1. Jag skulle nog skaffa något mer ombyte ifall man får en kräkbebis eller liknande. Själv tyckte jag det var bra att få lite avlagda kläder från släkten, de är inte de snyggaste men bra att ha ifall det behöver bytas mycket kläder.

    SvaraRadera