tisdag 18 december 2012

MVC besök

Idag har jag varit hos MVC igen. Allt såg bra ut. Var ju där i torsdags också pga svimningsattackerna så idag behövde jag inte ta några prover utan bara blodtryck. Mitt SF mått var idag på 30 vilket var på den gröna linjen så jag följer kurvan väldigt bra. Fosterljudet låg på 146 och nu hörde vi också hur hon rörde sig där inne och det sa BM var bra. Hon verkar vara en aktiv bebis.

Nästa gång jag ska dit (om 3 veckor) är det dags att kolla fosterläge via UL. Ska bli kul att se lillan igen. BM kunde känna att hon nu ligger diagonalt i magen med huvudet på väg ner så förhoppningsvis så ska hon ha lagt sig rätt vid nästa besök.

Vi pratade också en del om min oro inför förlossningen om att jag ska vara helt ensam när det sätter fart. BM sa att det inte är vanligt att förlossningarna går fort så hon tyckte inte jag skulle oroa mig för det och att jag skulle ha en backup-plan ifall inte Christian är hemma. Men eftersom både min moster och mamma haft ganska snabba förlossningar så är risken större för mig att även jag ska få en snabb förlossning eftersom det tydligen är genetiskt. Ska försöka att inte tänka så mycket på det utan ta det då när det väl är dags. Det som skulle vara det tråkigaste är ifall Christian skulle missa allting och inte få vara med när första barnet kommer. Men förhoppningsvis löser allt sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar