torsdag 6 december 2012

Föräldragrupp

Har problem med tidpunkten på mina inlägg så det inlägget som heter frukost kom på onsdagens datum fast det ska vara dagens datum. Måste kolla upp vad om även det är en inställning att ställa in. Hursomhelst tidigare idag var jag på föräldragrupp. Christian kunde tyvärr inte vara med då han är mitt uppe i sin utbildning nu. Jag var den enda som var där utan partner så innan vi presenterade oss trodde säkert de andra att jag var ensamstående. Men sen när jag sa som det var förstod de ju att så inte var fallet. Jag var även den yngsta i gruppen vilket jag nästan förstod. Hoppas man får en bra kontakt med gruppen för det är den gruppen som även kommer bli mammagruppen sen när våra små är födda.

Det var väldigt givande 3 timmar. Vi gick igenom olika smärtlindringar och förlossningsmärta och partnerns roll under förlossningen. Det är viktigt att han är delaktig och stöttande. Vi tog också upp hur man gör första tiden med barnet. Känns lite lugnande efter denna träff.

Nästa tillfälle ska BVC komma och då skulle vi ha frågor förberedda om det var något speciellt. Vi skulle också ta upp viktiga saker om amning. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar