torsdag 18 oktober 2012

Tröttis

Idag har jag varit riktigt trött. Ville verkligen inte alls gå upp i morse och åka iväg till praktiken men det var bara att trotsa mina trötta ögon och göra det. Nu är det bara ett tillfälle kvar på praktiken för denna terminen, ska bli så skönt att det är över sen. Kommer att byta placering till nästa höst när jag är tillbaka från mammaledigheten. Känner att jag vill arbeta med småttingarna 1-3 år istället eftersom de är det jag vill satsa på sen när utbildningen är färdig.

Idag är jag väldigt glad för Christians skull. Han har idag varit på ett informationsmöte på Göteborgs spårvägar om utbildning till spårvagnsförare. Det verkar väldigt positivt och imorgon ska han iväg på lite tester och sådant för att se så att han är lämpad för arbetet. Jag håller alla mina tummar. Vore så skönt om han får ett jobb innan bebis kommer så man vet att vi kommer klara oss <3.

Just nu är jag inne i en period i graviditeten då jag tänker väldigt mycket på förlossningen. Jag kan ärligt säga att jag är LIVRÄDD för den, hoppas bara att det är något tillfälligt och att jag ändrar mig när det närmar sig. Lillan ska ju trots allt ut så det är väl bara att bita ihop. Jag är ju inte den första som ska föda barn. Hur känner ni, har ni samma tankar? Jag har också fått mycket halsbränna och sura uppstötningar för tillfället. Läste att man kan få det under graviditeten så det är inget som är onormalt. Dock är det ganska obehagligt.
Igår fick jag hem papper från försäkringskassan också där de ville att jag ska fylla i min inkomst osv så att det kan börja räkna ut hur mycket föräldrapenning jag kan få. Dock så fick jag fel blankett eftersom det var för de som har fast anställning. Så jag fick ringa till dem och be dem skicka en blankett för studerande. Ytterligare väntetid innan man kan börja fylla i och få ordning på saker. En sak jag inte ser fram emot under graviditeten och även efter bebis är född är att jag från och med nu måste börja ha att göra med försäkringskassan... långa väntetider i telefon osv. Hoppas de kan bemöta en schysst så de inte är otrevliga. Man har ju hört en del historier om det.

Imorgon är det äntligen fredag och en halvdag i skolan sen hem och bara mysa. Blir en del tentaplugg till helgen men that´s life! Imorgon går jag även in i en ny vecka, närmare bestämt 24, förstår inte hur veckorna bara kan flyga fram. Ska det gå såhär fort känns det som att vår lilla prinsessa snart kommer att vara hos oss :oD.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar