tisdag 2 oktober 2012

Fostervattenprov

I morse var det dags för fostervattenprov på Östra. Usch vad nervös jag var. Jag som är så sprut rädd tänkte att "shit hur ska detta gå"?
När vi väl kom in till läkaren sa han att jag absolut inte behöver titta och att de flesta inte känner så mycket av själva sprutan. Ja sen var de dags, ignen återvändo. Vi fick se får lilla tjej där inne för tredje gången och denna gången var hon 15,4 cm lång vilket betyder att hon växt 0.2 cm sedan sist vi såg henne, inte så mycket men skönt att ändå se att hon växer. Sen tittade jag bort för då var de dags och jag kan ju säga att de kändes när sprutan kom speciellt när de kom in i moderkakan, blää!! Men jag överlevde och är stolt över mig själv att jag gjorde det. Christian berättade efteråt att sprutan nästan var 2 dm lång och jag är verkligen glad att jag inte tittade, jag tror jag hade svimmat då. Nu är det iallafall gjort och bara att vänta på besked som tar upp till 1 vecka. Läkaren var iallafall väldigt lugnande och sa att chanserna att det ska vara något är minimala och att vi ska räkna med att få hem ett brev inom en vecka som visar att allt såg normalt ut. Så nu hoppas vi på att det blir så! Jobbigt med denna väntan. Jag känner att jag inte riktigt kan njuta av det som komma skall ännu förens vi vet säkert. Jag är ändå glad att vi har så bra sjukvård här i Sverige, hade inte velat vara gravid i något annat land.

Grejade i instacollage häromdagen, gjorde denna bilden.
Min familj <3

Idag händer det inget speciellt annars. Om jag orkar ska jag sätta mig ner med skolböckerna lite men jag känner att motivationen är borta just nu, konstigt nog, har ju trots allt haft 3 månaders sommarlov. Men det hjälper inte. Jag måste ha press på mig för att göra något och än så länge är det inget som ska vara inne i skolan, men har ju några dagar på mig att ta tag i det så. 

Ha det gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar