onsdag 10 oktober 2012

Fullspäckad dag

Idag har det verkligen hänt något hela tiden. Kl 10:00 i morse hade vi tid hos veterinären för vaccination på Zingo. Han skötte sig bra men morrade lite när sprutan kom in i huden. Min duktiga kisse!!

Efteråt kom fina Emelie hit med sin 5 månaders son. Vi snackade graviditet, käkade våfflor och tog oss en promenad i det fina höstvädret. Det var kul att se hur Zingo reagerade på en liten knodd. Vi har ju varit oroliga hur det ska gå när bebis kommer men han skötte sig bra och jag hoppas verkligen att det kommer funka att ha kvar hink sen, vore så tråkigt att behöva lämna bort honom. Jag fick en fin änglanalle av Emelie. Jag fick även en badkarsstol som vi kan använda i vårt badkar sen när lillan har blivit stadig och kan sitta och bada. Den har sugploppar på undersidan vilket gör att den inte glider... super!! Tack snälla!! Bilder kommer på dessa i slutet av inlägget.

Efter dem åkt var det bara att sätta igång och laga ordning maten för kvällen. Svärfar och hans tjej har nämligen varit här ikväll på middag då svärfar fyller 50 på måndag och de åker utomlands på lördag så därför ville vi bjuda på lite mat i förskott. Huvudrätten blev potatisgratäng, smördegsknyten fylld med kycklingfilé och en röra av crème fraîche och crème bonjour ost (gräslök), till det blev det sallad... Så gott och det uppskattades av gästerna. Till efterrätt blev det hallonsmulpaj med vaniljsås. Mums vad gott det var!! Nackdelen med att ha gäster hemma och det blir mycket porslin är att det blir så mycket disk och vi har ingen diskmaskin. Men det är väl en fis i rymden egentligen. Tur jag har min privata diskare... Christian :).

Nu ligger jag i sängen och ska sova strax, blir en dag på praktiken imorgon så det blir att gå upp tidigt!!

Det var iallafall en uppdatering på hur min dag sett ut.

Sov gott!

1 kommentar:

  1. Åh vad gott det lät! Kan du inte lägga ut recept? :)
    / www.nionollsjufemton.blogg.se

    SvaraRadera