söndag 28 oktober 2012

Lugn söndag

Skönt att man fick sova en timme längre i morse. Dock märkte jag inte av någon skillnad i kroppen. Var jätte trött när jag vaknade kl 9 och då var ju egentligen klockan 10. Låg i alla fall och drog mig till efter 10 innan jag klev upp. Idag har jag bäddat i barnvagnen med täcke och kudde och lagt det jag köpt hittills av skötbordsprodukter till lillan på sin rätta plats, dvs i facken på skötbordet. Packat upp babyboxarna som legat i garderoben. Fick 4 st blöjor från Pampers som nu ligger på sin rätta plats och väntar på att bli använda. Tänk vad små blöjor det finns. Vill verkligen spola fram tiden till i alla fall december nu så att det blir jul, min födelsedag och nyår... Längtar så efter min bebis. Hon är väldigt lugn just nu... IGEN. Känner inte av så mycket sparkar just nu vilket gör mig lite orolig. Men jag hoppas att allt är bra med henne där inne. Får ringa till MVC i veckan annars och berätta om min oro så att jag får komma dit. Men jag har hört att man inte behöver oroa sig om man inte känner av sparkar varje dag förens man är i v 26 då ska man känna av det varje dag.

Kom precis in från en frisk promenad. Kylan har kommit nu. Fick en kopp hett vatten över mig på min promenad. Var en tjej som gick förbi med en take away te som hon tappade ut rakt på mig. Min första reaktion var "AJ", inte så skönt att få 100 gradigt varmt  vatten på sig så plötsligt. Hon skämdes och bad om ursäkt. Jag kunde inte mer än säga att det var lugnt, vad ska man göra liksom? Nu ska jag nog sätta mig ner och skriva en inköpslista inför den kommande Ullaredsresan som äger rum om 1½ vecka. Jag är lite kluven på vad man ska inhandla mer till bebis. Det blir ju en jul innan hon kommer och det bästa vore ju att önska sig saker då kanske... Vi får se hur det slutar.
Ikväll är det solsidan igen och sen Beck och vi ska göra hemmagjord pizza, MUMS!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar