torsdag 11 oktober 2012

Praktik+infomöte

Imorse ringde klockan vid halv 7. Jag var som ett vrak... Hatar dessa mörka höstdagar, det är så jobbigt att gå upp på morgonen. Hjälper ju inte att det var minusgrader ute heller, frusen som bara den. Men det var bara att kliva upp. Jag hade en praktikdag framför mig på förskolan. Jag vet sen tidigare att det oftast är kaos där och jag ser inte direkt fram emot att komma dit. Känns tråkigt att säga men så är det. Trivs verkligen inte! Tur jag bara har 3 dagar kvar på denna termin och sen efter mammaledigheten kommer jag att byta ställe. Hur som helst så gjorde jag mina timmar som skulle göras och åkte sen hem till min man. På vägen hem stannade jag och köpte en babysitter jag kollat på ett tag. Väldigt enkel modell men jag gillade den och det var ett fynd. Bild kommer i slutet av inlägget.

Hann knappt komma hem förens det var dags för mig och Christian att åka till Östra för 4:e gången men denna gången var det för ett informationsmöte om förlossning. Föreläsningen varade i ca 1 timme och det var väldigt bra information. Vad behöver man ha med i BB väskan? Vad är viktigt att tänka på? Hur funkar det när man kommer till förlossningen? Även information om olika bedövningar och hur första värkarbetet sköts hemifrån innan man kommer in till förlossningen. Väldigt bra att få veta sånt tycker jag. Kändes som att jag var den yngsta där bland gruppen men jag är glad att vi åkte dit.

Nu ligger jag i sängen och kollar på "hela Sverige bakar, härligt program tycker jag :). Man blir ju ganska frestad. Imorrn är det skola igen och sen är det helg och imorrn går jag även in i ny vecka :).

Sov gott alla därute!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar