tisdag 23 oktober 2012

Dejt och försäkringskassan

God kväll kära läsare!

BLÄÄÄ
Har precis suttit och skrivit i blanketten till försäkringskassan angående föräldrapenning. Som ni vet så skickade det ju inte rätt blankett till mig sist. Den som gäller för mig kom idag. Varför måste det vara så krångligt att fylla i deras j*vla blanketter. Jag har ju tidigare haft olika timanställningar och sommarvikariat innan jag började studera och även nu under studietiden. Det betyder att jag haft olika arbetsgivare osv. Så därför har jag fått kopiera tidigare anställningsbevis som jag fått och även de bevisen jag hade nu i somras. Har typ bara valt ut några där jag kände att de kanske kommer vilja ha osv. Men jag vet ju inte om det är rätt. Är säker på att jag kommer få tillbaka papper där det står att jag måste komplettera med andra papper. Men jag hoppas att de nöjer sig med dessa papper plus min förklaring på en bilaga till hur min arbetssituation sett ut. Så imorgon lägger jag blanketten plus alla mina anställningsbevis på lådan och hoppas på att dem blir nöjda så att inte min föräldrapenning blir försenad. Allt tar ju sån tid för FK. Bara denna blankett jag väntat på har tagit 1 vecka att skicka... Usch att behöva anpassa sig efter andra för att få betalt är det värsta jag vet!! Hoppas det går lättare sen när alla papper är fixade.

Idag har jag varit hemma hos Emelie och hennes son. Vi gick och fikade på franska caféet och tog varsin god baguette med bacon och kyckling, åh vad god den är, det blev en Coca cola Zero till det också. Alltid kul att träffa vänner som man verkligen känner bryr sig. Är så glad för att jag har Emelie, hon har hjälpt mig mycket i mina funderingar och i allt det jobbiga som var ett tag under graviditeten.

Emelie och hennes underbara son León <3
Jag har faktiskt inte ägnat någon tid alls till att plugga på tentan som är imorgon. Jag känner mig väldigt säker tack och lov och hoppas att det kommer gå vägen. Nu vill jag bara åka in till skolan och skriva den så att den är ur världen.

Dags att inta soffläge och kolla lite på dumburken innan det blir läggdags.

Have a nice evening!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar