torsdag 4 oktober 2012

MVC besök

Idag har vi varit hos MVC. Första besöket efter inskrivningen i juli. Jag tycker verkligen om vår barnmorska, hon är så lugn och bryr sig verkligen. Vi fick berätta för henne hur tiden efter RUL varit med tanke på de beskedet vi fick då. Hon tyckte det var bra att vi lämnat de bakom oss nu. Hon sa även att vi absolut inte behöver oroa oss att något ska vara fel, fostervattenprov ger helt säkra svar. Även att vi ska få en flicka är helt säkert då de provet också visar det. Det bästa av allt med det besöket var att vi fick lyssna på lillans hjärta. Helt underbart att höra... 136 slag i minuten, helt normalt! Vi hörde även allt ljud där inne och det är inte direkt tyst där inne, ganska många decibel för lillans öron. Jag behöver heller inte äta järntabletter då mina järndepåer är väldigt höga. BM sa att jag har väldigt bra värden i allting och de tycker dem om. Det är nog därför jag mår så himla bra som jag gör. Min kropp är helt enkelt anpassad för att vara gravid :). Vi pratade också om hur jag ska göra med skolan nästa termin. Hon tyckte att vår plan vi hade lät väldigt bra dvs att jag tar studieuppehåll nästa termin och upptar studierna hösten 2013 då Christian är hemma och är pappaledig. BM sa att det är väldigt bra för barnet att få en anknytning till båda sina föräldrar. Så det blir nog så vi kommer göra. Ska skicka in moderskapsintyget till försäkringskassan som jag fick idag. Kan ju säga att jag inte ser fram emot att börja ha kontakt med dem med tanke på allt skit man hör men men inget annat att göra.

Efter besöket var jag ute med en vän på en timmes promenad, väldigt skönt höstväder ute idag. Längtar tills jag går runt med en barnvagn på mina promenader. Sen var de bara hem att byta om för att sticka iväg på träning (Indoor walking). Nu är jag helt slut i kroppen och ligger i soffan. Ska nog unna mig en kanelbulle snart. Är ju trots allt kanelbullens dag :). Om ni tror att jag ska äta alla bullar så är de inte så. Sambon är med på ett hörn också :).

Imorrn är de skola igen sen blir det fredagsmys.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar