måndag 29 oktober 2012

Höstrusk

Bloggar från spårvagnen på väg hem från skolan. Regnet öser ner och det är redan kolsvart ute :/. Inte konstigt man känner sig deppig och nere. Jag ringde iallafall till MVC idag och berättade om min oro eftersom jag inte känner så mycket fosterrörelser. Fick en tid imorgon kl 12 för att kolla hjärtljudet så att allt är bra. Barnmorskan jag pratade med trodde absolut att jag inte behövde oroa mig men hon förstod min oro och sa att jag fick en tid om jag ville. Känns skönt att få komma dit iallafall. Det är inte kul att gå runt och oroa sig hela tiden heller.

Jag har kommit på att det är inte bara att njuta av att vara gravid. Man går runt och oroar sig hela tiden att något inte ska vara bra osv. Det är ju trots allt ett liv man går och bär på och man vill inget annat än att det livet där inne ska må bra. Det var efter vi gjorde RUL som jag verkligen tänkte att man ska inte ta för givet att bara för att man fick gåvan att bli gravid behöver inte det betyda att det slutar lyckligt. Efter det beskedet vi fick då tänkte jag att det spelar absolut ingen roll vad det är för kön bara den är frisk och mår bra. Som tur var slutade det ju lyckligt för oss... Än så länge!

Bjuder på en bild på dagens outfit! Invigde de nya mammajeansen. Men funderar på att lämna tillbaka dem. Har hittat ett par snyggare mer slim för 100 lappen billigare. Får fundera ett tag.

1 kommentar:

  1. Skönt att dom tog dig på allvar och gav dig en tid snabbt :) allt är säkert jättebra, men ändå skönt att få det bekräftat :)

    SvaraRadera