fredag 9 november 2012

MVC besök

Idag var det dags för kontroll hos BM igen. Jag har nu gått upp 5 kg sedan inskrivningen i juli, vilket var helt normalt. Blev förvånad att det var så mycket ändå, för 5 veckor sen hade jag bara gått upp 2 kg och på 5 veckor alltså 3 kg! Men det känns ändå som att jag inte kommer att gå upp 20 kg utan att jag kanske kommer stanna på 10-15 kg i viktuppgång vilket vore väldigt skönt! Mitt blodtryck var bra. Idag mätte vi även magen för första gången och jag låg något under kurvan men inget som är onormalt ändå så det känns skönt. Hellre att jag är lite under än över känner jag. Sen vet jag inte om man ska stirra sig blind på deras kurvor heller :). Lillans hjärta slog så fint också och jag fick det inspelat så nu kan vi lyssna på det när vi vill <3. Vi fick faktiskt se vår lilla tjej idag med då BM ville ha reda på om min moderkaka låg i framvägg och om det är därför jag inte känner så mycket rörelser. Men hon kunde inte se att den låg i framvägg och vi såg tydligt på UL bilden att hon rörde sig och greja där inne så det är inget att oroa sig för att jag inte känner några rörelser tydligt ännu. Hon sa att de kraftiga kommer mellan vecka 28-30. Känns så skönt att allt är bra!! Nu ska jag slå mig ner i soffan och bara njuta av min lilla bebis där inne. Det är dags för fredagsmys med mina två bästa killar!! <3<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar