tisdag 13 november 2012

Försäkringskassan forts

Idag när jag kom hem från jobbet hade jag fått brev från Försäkringskassan... Äntligen tänkte jag då kanske jag får reda på hur min inkomst kommer att se ut det första halvåret när jag är hemma med lillan. MEN inte då. De meddelade att de ville ha arbetsgivarintyg från mina arbetsgivare jag hade innan jag började studera dvs 2009 och även intyg från arbetsgivare under min studietid då jag jobbat under sommarna 2010-2012. ÅHH vad jobbigt allt ska vara. Så imorgon bitti är det jag som sätter mig ner och ringer runt till 4 olika kommuner som jag varit anställd på sedan 2009 och begär att de skickar ut arbetsgivarintyg till mig. Jag hoppas det går undan för jag har bara 2 veckor på mig att fixa detta för sen vill försäkringskassan ha in intygen så att de kan fortsätta behandla min ansökan om ersättning. Jag hoppas jag får tag på alla personer imorgon. Kommunnissar brukar ju inte vara de enklaste att få tag på... Känner mig lite bitter just nu och tänker att måste det verkligen vara så krångligt? Varför kan inte alla myndigheter bara samarbeta med varandra och skicka över de papper som krävs så slipper vi privatpersoner hålla på och krångla med sådant som bara tar på ens humör och psyke...

BLÄÄÄ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar