söndag 27 januari 2013

Uppdatering

Förlåt för frånvaron här. Har ju som sagt mamma här och har inte prioriterat bloggen under den tiden. Hon åker hem imorgon. Vi har verkligen haft fina dagar ihop. Vi har bakat både bröd och bullar. Skönt att ha lite att bjuda på om det kommer att komma gäster som vill hälsa på lillan när hon kommer. Vi har även hunnit med en del promenader i hopp om att förlossningen ska sätta fart men ännu är det utan resultat. Jag har även hunnit ha lite panikattacker vilket inneburit en del tårar och rädsla inför förlossningen.
En del av mig vill inget annat än få ut henne medan en annan del talar om hur jäkla ont det kommer göra. Riktigt jobbigt när dessa tankar tar över så att jag blir helt förstörd.

Idag är det 18 dagar kvar till BF! Det kommer gå så fort fram till de 18 dagarna så snart är hon verkligen verkligen hos oss. Livet kommer verkligen att få en ny innebörd och jag ser verkligen fram emot det som är på ingång (om man bortser från förlossningen). Det känns som hon håller på att förbereda sig där inne då hon rör runt väldigt mycket och trycker ut det mesta av magen på höger sida. Har haft lite molande värk också men inget som egentligen betyder något tror jag. Kroppen har börjat tömma sig. Ett tecken på att något snart är på g?!

1 kommentar:

  1. Jag var livrädd inför förlossningen. Jag vågade inte se något om det och vågade egentligen inte tänka på den alls. Vet du vad? Det var skithäftigt! Nu är jag gravid igen och längtar till jag får vara med om det igen. Jag tänkte att det kunde lugna dig att veta.

    SvaraRadera