måndag 28 januari 2013

Avsked och känslor

Idag har mamma åkt härifrån. Alltid lika tråkigt att skiljas även fast man vet att det finns tillgängliga ett telefonsamtal bort.

Idag har jag mest legat i soffan. Tröttheten gör sig påmind väldigt ofta nu men jag känner att jag är värd att vila och ta det lugnt nu sista veckorna av graviditeten så jag har faktiskt inte dåligt samvete. Lillan i magen är ganska aktiv just nu och det gör ganska ont när hon rör sig där inne nu så man t.o.m rycker till ibland och säger AJ! Hon älskar att ligga på den högra sidan av magen. Det blir nästan som en backe upp från den vänstra sidan om man kollar uppifrån. Både jag och Christian tror att hon kanske kommer till oss inom den närmsta veckan! Vi hoppas på det!

Imorgon börjar Christian arbeta efter en sju veckors lång utbildning. Det kommer att innebära mycket ensamma kvällar/nätter för min del då han enbart kommer att arbeta dessa tider. Men det ska nog gå bra. Så länge inte värkarna kommer när han är på jobbet.



1 kommentar:

  1. Så spännande, hoppas ni har rätt i att bebisen kommer snart :)

    SvaraRadera