torsdag 31 januari 2013

BM besök vecka 37+6

Idag var jag ju som sagt på återkontroll hos BM eftersom det var oförändrade mått förra veckan. Allt var i sin ordning idag. Nu låg magen på kurvan igen och SF måttet hade ökat med 1 cm och ligger nu på 34. Även 1 kg plus på vågen från förra veckan vilket gör att jag nu gått upp 10 kg sedan inskrivning. Är väldigt glad att jag inte gått upp mer och att det förmodligen kommer bli väldigt enkelt att gå ner de kilona efter graviditeten. Vi lyssnade även på hjärtat och det låg på 130 slag. BM kunde även höra hjärtat längre ner nu vilket betyder att lillan har trängt ner ganska långt men bara för det så behöver det inte betyda att det snart sätter igång. Hon kan ligga sådär i flera veckor till. Men det känns ju skönt att hon gjort sig startklar iallafall.

Efter BM åkte jag in och träffade min gravida kompis som ska ha 2 dagar efter mig. Det blev lunch och gravidsnack och sen en liten promenad i det härliga vädret. Vi gick även in och kollade bebissaker även om vi båda två är färdigshoppade så tröttnar man aldrig på att gå och kolla på bebissaker :). 

Nu ska jag ta kväll här och invänta min älskling som ikväll slutar arbeta kl 21 och sen tar vi båda helg!! 
Imorgon går jag in i v 39!!!!



Dagens bild. Jag vet att jag ser trött ut och det är jag också :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar