torsdag 24 januari 2013

BM besöket

Besöket hos BM tidigare idag gick bra. Vi gjorde en sammanfattning över graviditeten i min journal som de på förlossningen kommer kunna se sen om olika önskemål osv. Står ju även i mitt förlossningsbrev. Alla värden var bra. Vikten är oförändrad sedan förra besöket och ligger fortfarande på +9 kg. SF måttet var även det oförändrat sedan sist vilket gjorde att jag nu ligger lite under kurvan. Därför fick jag en ny tid om en vecka för att kolla om det ändrats då. Är det fortfarande oförändrat måste jag åka in till förlossningen så de får kolla med UL om moderkakan börjar bli gammal och inte ger lillan tillräckligt med näring. Måttet kan också ha varit oförändrat för att lillan nu är fixerad och att magen därför har sjunkit. Jg misstänkte nästan att hon var fixerad då jag haft lite tryck och stickningskänsla neråt sista dagarna. Hoppas det visar sig vara bra om en vecka. Jag ser själv att magen har sjunkit, den är inte alls lika högt upp längre och jag känner mig faktiskt väldigt smidig för att vara höggravid. Lillans hjärtslag låg på 140.

Efter besöket åkte jag in till stan och mötte upp min mamma som kommit ner några dagar. Vi lunchade på Jensens och åkte sen hem och fika på varsin semla. Sen var mamma så gullig och frostade av frysen åt mig. Behövdes verkligen och antar att det inte kommer hinnas göras den närmsta tiden ändå. Nu blir det mys i soffan resten av kvällen. Har lite ont i vänstra benet, ungefär som att en propp har bildats eller nåt men jag antar att det är vätska som samlats, så sitter med benet i högläge nu. Tänk om förlossningen skulle starta nu. Vore på ett sätt skönt nu när mamma finns här :). Första datumet som en person gissat på är på lördag så bara att vänta och se.

Idag är det även 3 veckor kvar till BF!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar