tisdag 15 januari 2013

Ensamhet

Att vara gravid är en oerhört häftig upplevelse. MEN det kan också vara en tid som är fylld av ensamhet. Ingen annan än personen som är gravid kan känna hur den mår eller kanske ha förståelse för hur man känner. Att känna sig ensam och ledsen vissa dagar är något som jag har vant mig vid under graviditeten. Jag lever i min bubbla och andra lever i sina bubblor som berör de. Just nu tycker jag det är väldigt jobbigt att leva i denna bubbla ensam. Visst jag har några vänner som jag kan dela mina tankar med som jag vet är i samma sits som mig. Men jag skulle gärna vilja ha någon som kan visa förståelse för mina tankar, rädsla och få prata om den kommande förlossningen som är på ingång inom den närmsta familjen/släkten. Bara ha tid att lyssna på mig för en stund!

Kanske är de gravidhormoner som spökar men jag känner mig just nu väldigt väldigt ensam :(.

4 kommentarer:

  1. Jag finns hör iallafall <3 :) Du är inte ensam!

    www.liten2013.wordpress.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen det vet jag att du gör och de betyder jätte mycket!!<3

      Radera
  2. Det kan vara riktigt jobbigt att känna sig ensam ibland, jag vet. Men det viktigaste är väl att komma ihåg att även om man känner sig ensam så är man inte ensam! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej man är ju aldrig ensam men just när man får dessa tankar känner man sig som att man är den ensamaste i hela världen... Tack för dina fina kommentarer Mathilda. Kul att du kommenterar så mycket. Hoppas din lille snart tittar ut, väntar med spänning :).
      Kramar

      Radera