onsdag 30 januari 2013

Snabb förlossning

Jag har varken känt av några förvärkar/sammandragningar under graviditeten. Nu undrar jag om förlossningen kommer gå undan pga det. Har läst på många sidor att de som inte känt av förvärkar har haft väldigt snabba förlossningar. Vissa har fött efter 3 timmar från inskrivning osv. Jag vill verkligen inte att min förlossning ska gå så fort. Dels för att jag vill hinna in och finna mig till ro men även för att Christian ska kunna vara med (om han nu är iväg och jobbar), och sen för att man ska hinna fatta att nu jävlar ska vi ha barn. Jag vill så gärna föda på BF!!

3 kommentarer:

  1. Ja tre timmar är snabbt ! MEN dem har GARANTERAT varit hemma flera timmar innan inskrivning. Du oroar dig i onödan, njut av den sista tiden istället och läs inte på massa olika forum. När du väl föder kommer du bara undra varför du oroade dig så. :)

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte det går att förutse hur lång tid förlossningen tar, särskilt inte vid första barnet. Jag har hört så mycket historier och mitt konstaterande är väl mer eller mindre att det är väldigt individuellt det här med graviditet och förlossning :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med. Det går verkligen inte att föreställa sig hur ens FL ska gå för det kommer inte bli så ändå. Det bästa är att inte tänka utan att köra på och så blir det som det blir.

      Radera