tisdag 18 september 2012

Presentation

Hej!
Kul att du hittade hit.

I denna blogg kommer jag att skriva om min väg till att bli mamma och därefter hur livet som mamma är.
Hoppas du ska gilla det du läser.

Jag heter Towe och är en lärarstudent som fyller 25 år i december. Bor i Göteborg tillsammans med min sambo och vår katt Zingo. Jag är född och uppvuxen i Kumla, en ort 2 mil utanför Örebro där jag har all min släkt. Jag pluggar till förskollärare på Högskolan i Borås och pendlar därför dit dem dagar som är schemalagda i skolan. Jag har 3 terminer kvar på min utbildning och kommer förhoppningsvis att vara färdig förskollärare i januari 2014.

Den 18 februari 2013 är det beräknat att jag och min sambo Christian ska få tillökning av en liten bebis och vi ser med spänning fram emot detta äventyr som en bebis innebär. Ni kommer att få följa mig på min resa fram till förlossningen och därefter hur mitt liv som studentmamma är. Ja, som ni förstår så ska jag försöka gå kvar i skolan och inte ta uppehåll under tiden. Kommer säkert bli tufft men vill man något så brukar det oftast funka. Jag hoppas att jag kommer kunna göra mycket hemifrån det första halvåret. Eftersom jag tror att bebisen behöver sin mamma väldigt mycket den första tiden vill jag vara med den så mycket som möjligt.

Detta var lite om vem jag är och vad som kommer vara huvudpunkten i denna blogg.

Kom ihåg, minns gårdagen, dröm om morgondagen och lev idag!!

KRAM på er alla!!

5 kommentarer:

  1. Hej Towe! Har precis kikat igenom din blogg. Måste säga att jag tycker det är riktigt strongt av dig att försöka vara kvar i skolan utan uppehåll när bebisen kommer! Jag beundrar det!

    Jag bor också i gbg, men jag är från borås så har jag har också gått där men jag är ingenjör.

    Det ska bli himla kul att läsa din blogg!

    /Emma (http://minbebis.com/blogg/emmaemma/)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Emma!
      Tack men jag har nog beslutat mig för att ta studieuppehåll en termin och vara hemma och gosa med bebis det första halvåret, men sen sätter jag igång igen. Då är ju bebis bara 6 månader så det kommer nog ändå bli en utmaning att plugga och vara mamma samtidigt. Kul att du följer min blogg. Jag följer din och tycker det är jättekul att läsa :)..

      Kram Towe

      Radera
    2. Hej igen! Tycker att det var ett bra val faktiskt :) Det är inte många ggr man får barn och man ska försöka ta vara på det... Njut av den tiden!!!

      Radera
  2. Hej,

    hittade din blogg i ett inlägg om tips på gravidbloggar hos Emma.
    Blev jätteglad när jag såg att vi är beräknade nästan samtidigt, jag har BF 14e februari och det är mitt andra barn.
    Fyller 25 nästa år och kommer till nästa höst påbörja min utbildning till lärare (F-3) på distans så jag kommer också vara en studerande mamma :)
    Ska bli jättekul att följa dig och den växande magen!

    Kram Angélica
    (http://www.nionollsjufemton.blogg.se)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Angelica!
      Kul att du hittat till min blogg, vi har ju BF samma dag då :). Spännande. Ska bli kul att följa dig på din blogg också. Kul att du också ska plugga till lärare :). Då har du många år framför dig i skolbänken :), men studentlivet är super roligt!

      Kram

      Radera