lördag 22 september 2012

IKEA

Det blev en sväng till IKEA med sambon idag för att bland annat fylla på lagret hemma med värmeljus nu när hösten verkligen kommit. Fy vad kallt det är ute (9 grader).

Vi kunde såklart inte hålla oss ifrån barnavdelningen på IKEA. Tittade på en del spjälsängar som vi förmodligen kommer att handla där när det börjar närma sig. Jag tror att jag vill ha en vit, men det kan också bli att vi köper en svart så det passar in med mammas och pappas säng, vi får se. Det är alltid bra att titta lite så man kan fundera lite och att man inte är ute i sista sekunden med saker. 

Såklart ville älsklingen gå in på Media Markt när vi ändå var iväg. Han köpte en AppleTV. Ja fråga mig inte vad det är, de är iallafall ingen tv utan det är någon manik som vi kan använda våra iPhones och spela upp musik via hemmabion och likaså musiken i datorerna. Eftersom det är hans intresse med teknik så fick han köpa det. När vi kom hem så fick han förklara för mig hur den funkade eftersom jag var skeptisk till den i affären. Jag måste erkänna att den verkar väldigt smidig. Så nu ljuder musiken hur hemmabion för fullt. Eftersom bebisen nu uppfattar ljud är det lika bra att vänja den vid det för musik kommer att spelas en hel del här hemma. 

Ikväll blir det filmmys. Vi ska se "what to expect, when you´re expecting". Ska tydligen handla om gravida tjejer och det kan ju vara en passande film nu ;). Fick föressten det tipset av en annan tjej som är gravid som jag hittat här på internet. Så tack till dig, du vet vem du är :).

Ha en härlig lördagkväll kära läsare!!

KRAM


Denna säng är en av de sängar jag kan tänka mig att ha till barnet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar