måndag 11 februari 2013

Sjukhusbesöket

Jag var så nervös när vi kom till sjukhuset. Tror det var därför jag fick så himla ont i magen och inbillade mig att det var förvärkar. Men det gick bra iallafall.
Vi fick komma och sätta oss i väntrummet. Efter en stund fick vi gå och sätta oss i varsin fåtölj för att de skulle ta en CTG på mig. Fick sitta med CTG:n i ca 20 minuter och allt såg bra ut. Hade en del sammandragningar men det var inget jag själv kände av. Urinprovet visade fortfarande protein i men denna gången låg den på skala 1 av 3 så de hade sjunkit lite. Det betyder iallafall att jag har den mildare graden av havandeskapsförgiftning.

Efter en stund fick jag träffa läkaren. Han kände på magen, gjorde UL, mätte olika kroppsdelar och kollade flöde i navelsträng osv och även där såg allt bra ut. Han kände även på livmodertappen och den var inte helt mogen ännu vilket gjorde att han inte tyckte att de var optimalt att tänka på en igångsättning i nuläget eftersom kroppen förmodligen inte är redo för det än. Jag antar att han även gjorde en hinnsvepning då han höll på och rörde runt där inne. Jag var så spänd när detta skedde, är inte alls bekväm med att ligga i denna position. Men jag försökte slappna av så mycket som det bara gick just för att de inte skulle göra ont. Det gjorde lite ont men inte alls så farligt som jag trodde. Mer än så fick vi inte veta.

Ska tillbaka på torsdag (på självaste BF) för att göra samma procedur om inte förlossningen kommit igång då. Som det verkar så kommer de inte låta mig gå över tiden allt för mycket och på torsdag kommer de ta ställning till om jag ska sättas igång eller avvakta över helgen. Så nu är det bara att vänta in att kroppen ska sätta igång förlossningen av sig själv annars är det besök på sjukhuset på torsdag igen som gäller.

Jag vet inte riktigt hur jag känner. Det bästa vore ju om kroppen löser det på egen hand samtidigt som det skulle vara skönt att vara på plats på sjukhuset när det väl är dags. Vi får väl se vad som händer!


3 dagar kvar till BF och 1,1 % av graviditeten återstår!!



1 kommentar:

  1. Väntar med spänning! Hinnsvepning brukar ju vara effektivt. Håller tummarna att det kommer igång snart. Beträffande ditt inlägg om att du är deppig. Alla är det, och det känns alltid som att bebisen kommer stanna där för evigt.

    SvaraRadera