fredag 8 februari 2013

BM besök (v 39+0)

Idag var jag hos BM. Fick gå dit två gånger. Mitt blodtryck hade gått upp så pass mycket så att de misstänker havandeskapsförgiftning. Fick även göra ett urinprov och det visade stora mängder protein i urinen de bedömde de på en skala från 1-3 och jag hade 3. Fick sedan komma tillbaka i eftermiddag och ta ett nytt urinprov och då var de nere på 2 så det visar fortfarande att de är något. Jag hade dessutom gått ner i vikt 1 kg medan magen hade växt 1 cm och nu ligger SF måttet på 35.

På måndagmorgon ska jag till sjukhuset för en kontroll av moderkaka, flöde och även en tillväxtkontroll för att se hur lillan har det där inne. Om det är en fara för henne så kommer jag förmodligen bli igångsatt men om det är som det ska kommer jag få gå på regelbundna kontroller fram tills hon själv väljer att titta ut. Just nu känner jag mig väldigt nere och kommer bara gå runt och tänka på detta hela helgen. Skulle jag få något av de symtomen som är typiska för havandeskapsförgiftning så ska jag ringa in till förlossningen redan i helgen annars ska det inte vara någon fara fram till måndag men det känns så långt kvar.

Denna graviditet har verkligen varit en berg och dalbana. Allt började efter RUL då vi fick veta att de upptäckt avvikelser och vi fick göra ett fostervattenprov som tack och lov visade positivt. För att 6 dagar innan BF få besked att man kanske har havandeskapsförgiftning. Usch! Tur att det kommer nu i så fall när hon är färdigutvecklad och har allt på plats än att det skulle ha hänt i v 30 t.ex men klart man ändå oroar sig. Det är ju vårt älskade barn de handlar om.

Vi hoppas på det bästa och att inget akut inträffar över helgen. Idag går jag för övrigt in i v 40!! Vecko uppdatering kommer senare.

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas innerligt att allt är bra med bebisen! Kramar

    SvaraRadera
  2. Tänker på er!! <3 <3 <3

    www.liten2013.wordpress.com

    SvaraRadera