lördag 13 april 2013

Dags för uppdatering!!!

Hej på er alla läsare (om jag nu har någon kvar)!!

Förlåt för min frånvaro, bloggen har verkligen legat nere ett tag nu. Har varken haft orken, tiden eller motivationen. Men nu ska jag försöka hinna med den lite mer.

Det tar tid att komma in i rutiner och att lära känna Julia och kunna tillgodose hennes behov. Men jag tror att jag börjar få lite kläm på hur damen fungerar.

Julia är en väldigt snäll bebis. Hon sover hela nätterna vilket hon gjort sedan dag 1 i stort sett och det är verkligen värt hur mycket som helst att själv få sova på nätterna. Jag är en mycket piggare och gladare mamma då. Vi sover oftast till 6-7 på morgonen då börjar pärlan vakna till och jag ger henne mat. Hon får sen ligga kvar i vår säng efter måltiden och vi sover vidare till 8-9 efter det ligger vi kvar en stund i sängen och myser och pratar osv. Sen sover Julia korta perioder under dagarna och på kvällarna är hon som mest aktiv. Hon somnar mellan 21-23 på kvällarna.
Däremellan försöker vi hinna med en promenad, ibland blir det två. Julia gymmar lite i babygymmet och jag bär mest runt på henne eller sitter med brösten i vädret på dagarna (känns det som). Det är svårt att hinna laga mat till sig själv och ta hand om allt här hemma.
Man får verkligen prioritera bort sig själv när man får barn och låta de komma i första hand, alltid!!!

Julia ler mot mig varje dag och vi pratar med varandra (dvs Julia gurglar och jag svarar tillbaka). Nacken blir allt starkare även om hon hatar att ligga på mage men jag försöker hitta andra knep till att nackträna såsom att hon ligger på min mage och tränar men det slutar oftast med att hon tillslut letar tutte :). Jag tror inte man ska ha för bråttom med allt. Alla är olika och lär sig i sin egna takt. Så länge jag ser att Julia mår bra så kör jag på med mitt egna race och tar BVC lite med en nypa salt. Man känner trots allt sitt barn bäst!

Jag njuter mer och mer för varje dag av att få tillbringa dagarna med denna fantastiska människa. Hon ger så mycket glädje och kärlek så det finns inga ord som kan beskriva det. Jag får ångest av att tänka på att jag om 4 månader ska tillbaka till skolan!!! Jag vill liksom inte att detta ska ta slut. Så därför ska jag försöka att inte tänka på det utan njuta av varje dag med henne fram tills dess för jag får aldrig mer tillbaka denna tid. Jag har en hel sommar framför mig att tillbringa med henne och det ska jag verkligen njuta av.

Julia väger nu 4370 gram och är 55 cm lång! Så nu är det strl 56 som gäller!!

Det blev ett långt inlägg men nu har ni lite inblick i hur våra dagar ser ut här hemma.

Vi hörs snart igen (hoppas jag)





1 kommentar:

  1. Hon är så söt alltså! Kul att läsa lite om hur det går för er :) Kram

    SvaraRadera