måndag 18 mars 2013

BVC och efterkontroll

Idag har vi varit på BVC och efter det vidare till MVC för min efterkontroll.

Besöket på BVC gick bra. Julia hade gått upp nästan 500 gram på 1 vecka och vågen står nu på 3720 gram och en längs på 52,5 cm. Hon har nu gått upp 900 gram sedan födseln. Jag blir så glad när jag ser att vikten går uppåt och att amningen äntligen ger resultat. Det var kämpigt med den i början men nu äntligen har det kommit igång. Hon är en fantastisk liten tjej och igår fick pappa Christian det första leendet från henne och i morse var det min tur att få se henne le. Den lycka jag kände då går inte att beskriva. Mina tårar bara sprutade. Tänk att man kan älska en sådan liten varelse så himla mycket och göra vad som helst för henne. Är så otroligt stolt över den lilla krabaten och så tacksam för att hon får vara just min och Christians... KÄRLEK!!!

Besöket hos MVC gick även det bra. Vår BM fick se lillan och hon tyckte det var så kul att få se vem det var som låg i min mage. Julia sov under hela besöket som tog ca 1 timme. Vi pratade igenom hur förlossningen hade gått och hur vi tycker att det fungerar att vara en familj nu osv. Därefter blev det undersökning down there och allt såg bra ut. Jag knep på bättre än det flesta sa hon och det fanns några enstaka trådar kvar som ska försvinna men jag blev godkänd :D. Så skönt att ha det gjort. Anledningen till att jag fick komma på efterkontroll 4 veckor efter förlossning (det brukar vara 6-8 veckor efter) var för att jag förlorade så mycket blod under förlossningen och därför ville hon träffa mig tidigare för att kolla mina värden och blodtryck osv. Men alla värden såg bra ut så allt var i sin ordning. Hon sa också att det är väldigt ovanligt att förlossningarna går så fort som min gjorde och att vi måste åka in direkt när jag känner av värkar vid en eventuell andra förlossning i framtiden. Vi bokade in en tid i mitten av april då jag ska sätta in p-stav. Känns så skönt att ha efterkontrollen avklarad och att allt såg bra ut. Fick även min förlossningsjournal utskriven av BM. Så kul att läsa om vad de gjorde och den exakta tidpunkten :).


Nu ska jag ta en kopp te och något gott till det medan min lilla älskling sover. C åkte precis iväg för att jobba sitt första kvällspass för denna vecka så vi får klara oss själva ikväll, men det ska nog gå fint :).


Älskar verkligen denna bilden. hon ser ut som en liten rumpnisse <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar